16th Century Italian Dance: Difference between revisions
From Cunnan
Jump to navigationJump to search
No edit summary  |
mNo edit summary  |
||
Line 4: | Line 4: | ||
* [[Il Ballarino]] (Caroso) |
* [[Il Ballarino]] (Caroso) |
||
* [[Nobilt |
* [[Nobiltà di Dame]] (Caroso) |
||
* [[Le Gratie d'Amore]] (Negri) |
* [[Le Gratie d'Amore]] (Negri) |
||
* [[Di Gagliarda, Tordiglione, Passo e mezzo, Canari e Passeggi]] (Lupi) |
* [[Di Gagliarda, Tordiglione, Passo e mezzo, Canari e Passeggi]] (Lupi) |
Latest revision as of 00:27, 16 December 2006
16th Century Italian Dance usually refers to dance at the end of the 16th century, as expounded through the treatises of Fabritio Caroso and Cesare Negri. The dances are among the most difficult of the Renaissance dance repertoire.
Sources
- Il Ballarino (Caroso)
- Nobiltà di Dame (Caroso)
- Le Gratie d'Amore (Negri)
- Di Gagliarda, Tordiglione, Passo e mezzo, Canari e Passeggi (Lupi)
- Opera bellissima (de Sulmona)